De eerste Cybertrucks worden deze maand geleverd in de Verenigde Staten. Toch lijkt het niet slim om bij de eerste groep kopers te horen.
Zo laat Tesla weten dat de Cybertruck pas één jaar na levering mag worden doorverkocht. Op deze manier wil het Amerikaanse autobedrijf verkomen dat kopers hun Cybertruck met grote winst doorverkopen. Als een klant alsnog de Cybertruck doorverkoopt binnen een jaar, dan kan Tesla een schadevergoeding van 50.000 dollar eisen. Natuurlijk kan het voorkomen dat de auto verplicht moet worden verkocht en in dat geval kan Tesla de auto terugkopen voor de aankoopprijs (minus 0,25 dollar voor iedere gereden kilometer).
Maar dat is niet het enige slechte nieuws. De eerste Cybertrucks blijken enorme panel gaps te hebben. En dat hebben we eerder gehoord, want ook de eerste Model 3’s hadden vrij forse sluitnaden. X-gebruiker Daniel Golson spotte de matzwarte Cybertruck van hoofdontwerper Franz von Holzhausen en reageerde met “lmao” (laughing my ass off). Hij deelde zijn bevindingen in dit blog op InsideEVs.
Hopelijk lost Tesla het probleem met de panel gaps snel op en worden zo min mogelijk Cybertruck-kopers teleurgesteld. We wachten het af!