Het blauwe sneeuwvlokje naast het icoontje van de accu betekent dat de accu van jouw Tesla koud is. Dit is geen probleem. Je kunt gewoon nog met je Tesla rijden, maar houdt wel rekening met een kleiner bereik.
Het nadeel van een koude accu is dat regeneratie (oftewel terugwinnen van stroom bij het afremmen) minder goed werkt. Dit kun je zien aan de lijn onder P R D N. Des te meer stipjes je ziet staan, des te minder energie slaat de accu op. Als de accu heel koud is, zie je ook aan de rechterkant van de lijn stippeltjes. Dit betekent dat de accu geen maximale vermogen heeft en je dus minder snel kunt accelereren.
Er is een manier om de batterij op te warmen en dat is om kort voor je vertrek op te laden. Je kunt een gepland vertrek instellen in de auto. Je vertrekt dan met een relatief warme accu. Het heeft geen zin om de cabine van de auto voor te verwarmen, want daarmee warmt de accu niet snel op. Daarnaast kost het voorverwarmen van een cabine best veel energie. De accuverwarming kun je niet handmatig inschakelen, want dit wordt gedaan door het Battery Management System (BMS).
Dan is er nog een andere manier om de accu op te warmen en dat is rijden. Na ongeveer 10-15 minuten op de snelweg verdwijnt het sneeuwvlokje. Dit is natuurlijk afhankelijk van de temperatuur. Bij -10 graden Celsius duurt het langer voor de accu is opgewarmd dan bij 0 graden Celsius. Je kunt ook navigeren naar een supercharger, dan gaat een accu zichzelf sneller voorverwarmen.